Careermaker
tips & tricks

Deel 21: Wij zijn Careermaker - Aart

In onze serie 'Wij zijn Careermaker' stellen wij één voor één onze collega’s voor. Op deze manier leer jij ons goed kennen, en weet jij wie er achter de schermen hard aan het werk is voor zowel kandidaat als opdrachtgever. Deze week stellen we je voor aan Aart Nieuwenbroek.

Wie ben je en wat is je functie binnen Careermaker?
Ik ben Aart, 27 jaar en woonachtig in Rotterdam. Ik heb Small Business en Retail Management gestudeerd en ben nu alweer 3 jaar werkzaam binnen Careermaker.

Ik ben bij Careermaker begonnen in de rol van Business Developer Logistiek. In deze rol was ik verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe opdrachtgevers en het uitbouwen van de bestaande relaties. Dit betekende concreet dat ik continue op zoek was naar bedrijven die een wervingsuitdaging hadden om hen vervolgens van een passende recruitmentoplossing te voorzien.

Na ongeveer 1,5 jaar heb ik de overstap gemaakt naar de rol van Business Unit Manager. In deze rol ben ik eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van onze specialisaties Retail en Logistiek. Hierbij stuur ik een team van recruiters aan welke voor ons vraag en aanbod bij elkaar brengen. Naast het aansturen van het team help ik zelf ook nog steeds mee waar mogelijk. Incidenteel voer ik zelf nog sollicitatiegesprekken en ik ben ook met enige regelmaat te vinden bij prospects en bestaande opdrachtgevers.

Hoe ben je ooit bij Careermaker terechtgekomen?
Na mijn studie ben ik aan de slag gegaan als recruitmentconsultant bij een directe concurrent van Careermaker. In deze rol deed ik zowel sales als recruitment en ik wilde destijds graag verder met sales. Toevallig was Careermaker destijds op zoek naar versterking op de afdeling Business Development dus de match was snel gemaakt. Tot op de dag van vandaag is dit een overstap waarvan ik blij ben dat ik hem heb gemaakt!

Wat vind jij het allerleukst aan Careermaker en je werk?
Het allerleukste aan Careermaker vind ik de combinatie van een gezellige werksfeer en de vrijheid die ik krijg in mijn huidige rol. Binnen Careermaker is er altijd ruimte voor een grapje en heerst er een informele werksfeer. Collega’s zoeken veelal de samenwerking op en zijn hierbij nooit te beroert om dat stapje extra te zetten voor elkaar.

Vanuit mijn rol als manager krijg ik de vrijheid om processen naar eigen inzicht in te richten, je merkt hierbij dat wij als organisatie weinig vaste kaders kennen. Ook vanuit de directie wordt eigen ondernemerschap gestimuleerd. De combinatie tussen leidinggeven, sales, operationeel actief zijn, relatiebeheer en administratie maakt mijn functie erg veelzijdig en uitdagend.

Waar kan een kandidaat/klant voor bij jou terecht?
Zowel klanten als kandidaten hebben normaliter contact met onze recruiters, zij zijn het eerste aanspreekpunt. De klant komt veelal bij mij terecht indien ze vacature overstijgende vragen hebben, je kunt hierbij denken aan contractuele zaken of wervingsstrategieën. Incidenteel werf ik zelf ook nog mee voor vacatures, deze kandidaten begeleid ik dan ook tijdens hun zoektocht naar een nieuwe uitdaging.

Hoe ziet de start en de rest van jouw ideale (thuis)werkdag eruit?
Opstarten rond 08:30 met een goede bak koffie op kantoor, thuiswerken is niets voor mij. Ik begin altijd met het behandelen van mijn mails en bereid eventuele afspraken van de dag voor. Vervolgens heb ik overleg met de collega’s uit mijn team om de focus voor de dag of aankomende dagen te bepalen. Als dit staat ga ik aan de slag om mijn team te ondersteunen waar nodig. Ik bel klanten en prospects om nieuwe business te genereren of help met het werven van de ideale kandidaat voor een complexe vacature. Tussendoor komen er dagelijks veel telefoontjes of mailtjes binnen van klanten, dit maakt mijn werk heerlijk afwisselend.

Wat is je favoriete muziek tijdens het werken? Of hou je juist van stilte?
Het liefst werk ik met wat hardere muziek door de speakers. Meestal kies ik voor een setje van Defcon of een ander Q-dance festival. Dit wordt niet altijd gewaardeerd door mijn collega’s dus soms kiezen we voor de middenweg, techno of trance kan dan ook prima.

Liever op kantoor werken of thuis?
Het liefste op kantoor, thuis ben ik snel afgeleid. Om optimaal te kunnen presteren heb ik een dynamische omgeving nodig waar wat gebeurt. Daarnaast is het ook lastiger om op afstand met collega’s te sparren over operationele zaken.

Aart Nieuwenbroek
Aart Nieuwenbroek Business Unit Manager Logistiek & Retail 06-83528467

Andere
tips & tricks