Wat houdt de Careermaker Academy in?

Wanneer de sollicitatieprocedure succesvol is doorlopen gaan we aan de slag met de opleiding. We starten met onze Careermaker Academy, waar kandidaten in maximaal 4 weken tijd volledig en gecertificeerd inzetbaar zijn op uw klantcontact afdeling.

Tijdens het opleidingstraject staan de onderstaande aspecten centraal:

  • Wft-certificaat
  • Klantgericht communiceren

Gedurende het opleidingstraject zullen diverse trainers betrokken zijn voor advies en persoonlijke coaching. Na het afronden van de Careermaker Academy zijn alle kandidaten in het bezit van een Wft certificaat en een klantcontact training. Ze zijn klaar om binnen uw bedrijf aan de slag te gaan.

Wft certificaat (basis of zorg)

Naast de training Klantgericht Communiceren, zorgt Careermaker ervoor dat de Klantadviseurs tijdig over het diploma Wft basis óf Wft Zorg beschikken. Careermaker werkt hiervoor samen met opleider Lindenhaeghe. Speciaal voor de Klantadviseurs en onze lopende projecten hebben wij samen met Lindenhaeghe een interactief thuisstudiepakket samengesteld waarmee Klantadviseurs zich online optimaal kunnen voorbereiden op hun examen. Dit studiepakket bevat digitale studiemiddelen (E-learning, Examentraining, Vaardigheden video's, Slim Leren, Oefenexamens en Online College) samengebracht in een overzichtelijke Leerroute.

De Klantadviseur krijgt gedurende deze opleiding toegang tot een eigen online leeromgeving, waarin hij/zij zijn eigen leertempo kan bepalen. In de leeromgeving plannen de Klantadviseurs hun eigen examen in en zal de totale studie ongeveer 45 uur studiebelasting in beslag nemen. Elke klantadviseur krijgt een persoonlijke coach aangewezen tijdens zijn leertraject en indien extra ondersteunen op bepaalde onderdelen gewenst is, zal dit vanuit de coach worden opgepakt.

Door de combinatie van persoonlijke begeleiding en een duidelijke leerroute heeft de kandidaat de hoogste kans van slagen. 

Training Klantgericht Communiceren
De kern van klantcontact is communicatie. Tijdens de praktische training Klantgericht communiceren leren de Klantadviseurs hun communicatieve vaardigheden te verbeteren. De Klantadviseurs leren zich in te leven in de klant en hoe ze de regie over het gesprek kunnen krijgen en behouden. Ze leren omgaan met verschillende klanttypen en leren de echte behoefte van de klant te kennen en hierop in de spelen.

Onderstaande onderwerpen staan centraal tijdens de 1-daagse training:
  1. Wie is onze klant, wat verwachten ze van ons en hoe ga je daarmee om?
  2. Contact maken en in contact blijven
  3. Actief luisteren, (door)vragen, samenvatten en checken (LSD-techniek)
  4. Sturen van gesprekken
  5. Helder en overtuigend informeren
Naast het verstrekken van kennis en inzicht zullen de Klantadviseurs doormiddel van diverse rollenspelen en klantcases hun vaardigheden Na de training Klantgericht communiceren zijn de klantadviseurs in staat om te handelen op basis van wat de klant wil. Ze weten op welke manier hun gedrag het gedrag van de klant beïnvloedt. De klantadviseur weet de juiste vragen te stellen en in te spelen op de behoefte van de klant.

Wat kunt u van Careermaker verwachten?

Careermaker heeft een dedicated team wat betrokken is vanaf het eerste moment. Zo is er tijdens het gehele sollicitatieproces en de opleidingsperiode één contactpersoon die regelmatig schakelt met de medewerkers. Maar ook wanneer de kandidaat eenmaal voor de organisatie werkt volgen wij de kandidaat op de voet. Zo kunnen wij jouw van advies voorzien indien nodig, leren wij jullie beter kennen en kunnen wij zorg blijven dragen voor het werkgeluk van de medewerker.

Als Recruitmentbureau zijn wij al ruim 20 jaar gespecialiseerd in het vervullen van diverse vacatures bij verzekeraars op de afdelingen Klantenservice en advies. Heb je behoefte aan opgeleid klantcontact persoon die u ondersteunt tijdens bezettingsproblematiek, projecten en/of het eindejaarwerk? Door onze actieve database en huidige poule kunnen wij snel nieuwe talent inzetten die het beste past bij uw organisatie.

Interesse?

Ben jij geïnteresseerd in Wft geschoold personeel voor de drukke eindejaarsperiode of voor de reguliere drukte op jouw klantcontactvloer?
Neem contact met ons op!