Case
KPN

Hoe gaat Careermaker ervoor zorgen dat een zo’n breed mogelijk doelgroep inzicht krijgt in de inhoud van het werk van een telecom monteur en hoe kunnen we het selectieproces zo inrichten dat er een objectieve norm voor de soft skills kan worden vastgesteld?


KPN heeft een structurele instroom van telecom monteurs door het gehele land. Het profiel van de monteur kent een aantal uitgangspunten die op het eerste gezicht niet voor iedereen even bekend zijn. Zo zijn klantgerichtheid en oplossingsgerichtheid twee zaken die op gelijke hoogte staan met technische affiniteit of kennis. Deze combinatie maakt de doelgroep ruimer, maar tegelijk ontstaat er ook een uitdaging in de juiste selectie van kandidaten. Daarnaast is het ook zaak om kandidaten een zo goed mogelijk inzicht te bieden in de functie en haar uitdagingen. De vraag die centraal stond in de werving was dan ook.

Onze
aanpak

Onze producten
  • Doorlopende jobmarketing campagne op social media en jobsites
  • Inzet gamification via een op maat gemaakt Harver game
  • Screening en selectie van kandidaten
Onze oplossingen
  • Awareness creëren door jobmarketing
  • Conversie creëren door slimme jobmarketing
  • Selectie zoveel mogelijk bepaald vanuit een objectief vastgestelde norm
Het resultaat
  • Verhoogde instroom van telecom monteurs
  • Verhoogde kwaliteit en toename van in aannames
  • Totaalinzicht in de prestaties per locaties van campagne

Andere
klanten