Careermaker
tips & tricks

Deel 15: Wij zijn Careermaker - Sheryl

In onze serie 'Wij zijn Careermaker' stellen wij één voor één onze collega’s voor. Op deze manier kun je ons straks allemaal op straat herkennen (en wie weet worden we wel beroemd!). We hebben deze week het genoegen om Sheryl Tanis te spreken.

Wie ben je en wat is je functie binnen Careermaker?
Ik ben Sheryl, ik woon in Zoetermeer en werk als Business Unitmanager van de vestiging Klantcontact bij Careermaker. Ik werk inmiddels al weer 6 jaar bij de club!

Hoe ben je ooit bij Careermaker terechtgekomen?

In 2014 studeerde ik af aan de Hogeschool Rotterdam de opleiding Small Business & Retailmanagement. Via een stage jobboard kwam ik bij Careermaker terecht voor mijn eindstage. Ik had er tot die tijd nog niet van gehoord. Na een leerzame stageperiode van een aantal maanden werd mij al snel gevraagd of ik het tof vond om als Accountmanager te komen werken. Zo gezegd zo gedaan startte ik in februari 2015 in team Klantcontact. Ik was nog super jong en bleu toen ik startte. Trillend als een rietje deed ik mijn eerste klantafspraken en zelfs mijn eerste intakegesprek zal ik nooit meer vergeten, ik had een complete black out! Inmiddels 6 jaar later heb ik mooie stappen binnen Careermaker mogen maken. Van Senior Recruiter, naar Teamleider naar Business Unitmanager van verschillende vestigingen. Ik heb ook de black outs achter me gelaten haha.

Wat zijn je voornaamste werkzaamheden?
Als Business Unitmanager ben ik eindverantwoordelijk voor de vestiging Klantcontact van Careermaker. Deze vestiging bestaat uit een team met Recruiters en Accountspecialisten. Iedere dag spreken zij geschikte kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe baan in bijvoorbeeld een Klantenservice. Zelf ben ik eindverantwoordelijk voor de vestiging. Dat wil zeggen, voor het resultaat van de vestiging, maar ook de shit-hit-the-van – momentjes, de brandjes blus momenten, Teams/Zoom/Facetime/fysieke meetings met klanten, en natuurlijk voor de Recruiters; hun ontwikkeling en werkgeluk.

Wat vind jij het allerleukst aan Careermaker en je werk?
De mensen! Het leukste aan mijn functie als manager is dat ik werk met mensen. Mijn team bestaat uit allemaal (soms wat eigenwijze) professionals. Mensen met een ambitie, een sterke mening, een wil om te leren en ontwikkelen en die aan het begin van hun carrière staan. Ik vind het super tof om met hun aan de slag te gaan en een pad uit te stippelen waar zij binnen Careermaker zich kunnen ontwikkelen. Natuurlijk werk ik het liefst zo lang mogelijk met ze. Maar ik kan ook trots zijn als ze een mooie vervolgstap maken intern, of elders.
Daarnaast is de sfeer en gezelligheid binnen Careermaker echt goud. Ik werk met mensen die eigenlijk gewoon mijn vrienden kunnen zijn. Wél lullen maar ook keihard poetsen! We houden dan ook zeker van de teamuitjes, borreltjes en feestjes. Helaas gaat dat momenteel wat lastig, maar normaal gesproken genieten we aan het eind van iedere week, waar goed is geknald, van een gezellige borrel met elkaar. Dat is toch tof!

Waar kan een kandidaat/klant voor bij jou terecht?
Een kandidaat kan bij mij terecht wanneer ze opzoek zijn naar een nieuwe baan. Een klant kan bij mij terecht wanneer zij op zoek zijn naar nieuwe medewerkers of graag in gesprek gaan over HR gerelateerde zaken. Daarnaast vind ik heerlijk om met onze klanten te sparren en mee te denken. Na 6 jaar Careermaker, en vele samenwerkingen met klanten, heb ik zo’n beetje alles wel gezien en meegemaakt als het gaat over verzuim, instroom, uitstroom, recruitment strategieën, tooling, exitgesprekken, wervingsstrategie etc. etc. Geen uitdaging op dit gebied is voor mij onbekend terrein en ik ga dan ook graag in gesprek met klanten die hier tegenaan lopen, om opzoek te gaan naar oplossingen.

Hoe ziet de start en de rest van jouw ideale (thuis)werkdag eruit?

Een kopje koffie! Dat is het eerste wat ik doe als ik wakker word. Thuis nog in mijn badjas, maar op kantoor natuurlijk in m’n nette pak. Vaak begin ik met mijn mail. En op een thuiswerkdag zit ik zo ongeveer 8 uur per dag aan de telefoon. Haha, nee dat is gekkigheid, maar je team managen van een afstand is best een uitdaging! Om die reden bellen we elkaar non stop. Daarnaast spreek ik ook veel met klanten via Teams en Zoom. Mijn kantoordagen zitten vaak vol gepland met meetings. Uiteraard is de lunch vaak het mooiste moment van de dag. Thuis is dat wat saai in je eentje, maar op kantoor is dat altijd gezelligheid en worden de lekkerste dingen in elkaar geflanst.

Wat is je favoriete muziek tijdens het werken? Of hou je juist van stilte?
Altijd een muziekje aan! Het ligt een beetje aan de werkzaamheden of mood. Maar dat kan de lijst “Jazz background” zijn op Spotify. Maar ik ga toch ook heel goed op “La Vida Loca” of een playlistje van Bizzey.

Liever op kantoor werken of thuis?
Persoonlijk vind ik een combinatie hiervan ideaal. 5 dagen in de week thuiswerken is niet fijn. Ik werk graag op 1 werkvloer met mijn team, of ik ga langs bij klanten. Ik kan dan ook niet wachten totdat dat weer mogelijk is. Maar na dagen met meetings en overlegjes stroomt vaak je to-do lijst volledig over. Om die reden is de combinatie met thuiswerken ook ideaal. Een dag thuiswerken is vaak super productief en in alle rust en stilte kan je veel werk verrichten in een aantal uurtjes. En laten we niet vergeten dat het ook zeker niet een vervelende bijkomstigheid is dat je net een uurtje langer kan blijven slapen! ;-)
Sheryl Tanis
Sheryl Tanis Business Unit Manager Klantcontact 06-52380992

Andere
tips & tricks