Careermaker
tips & tricks

Deel 17: Wij zijn Careermaker - Danique

In onze serie 'Wij zijn Careermaker' stellen wij één voor één onze collega’s voor. Op deze manier leer jij ons goed kennen, en weet jij wie er achter de schermen hard aan het werk is voor zowel kandidaat als opdrachtgever. Deze week spreken we Danique van Eden.

Wie ben je en wat is je functie binnen Careermaker?

Mijn naam is Danique van Eden, ik ben 22 jaar oud en ik kom uit Dordrecht. Ik heb gestudeerd voor Travel & Hospitality Management en daarom heb ik een grote passie voor reizen. Na mijn studie heb ik gewerkt als Accountmanager Buitendienst voor een sieraden groothandel. Dit vond ik erg leuk om te doen, maar ik miste een vast team om me heen, vandaar dat ik de overstap heb gemaakt naar Careermaker. Momenteel werk ik één jaar bij Careermaker als Medior Recruiter op de afdeling Klantcontact.


Hoe ben je ooit bij Careermaker terechtgekomen?
Ik ben bij Careermaker terecht gekomen door mijn beste vriendin Mandy. Zij werkte er een half jaartje langer dan ik en was erg enthousiast, dus toen ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging wist zij me te overtuigen om bij Careermaker te komen werken. Toen ik op kantoor kwam zag ik meteen nog wat bekende gezichten en dat was erg leuk!

Wat zijn je voornaamste werkzaamheden?
Als Medior Recruiter houd ik me vooral bezig met het gehele sollicitatieproces van A-Z. Ik schakel met diverse klanten en kandidaten om wervingen te vervullen. Ik probeer echt te luisteren naar wat de klanten en kandidaten willen, zodat ik de perfecte match kan maken.

Daarnaast richt ik mij sinds dit jaar vooral op new business, dus wanneer onze sales afdeling weer een geweldige deal heeft binnengehaald, komen de klanten op mijn bordje terecht. Ik schakel met de klant en laat ze kennis maken met onze recruitmentafdeling. Ik ga een vacature inventarisatie aan, waarin ik alle wensen en eisen bespreek. Verder wil ik ook de personen in het bedrijf leren kennen, zodat we met elke nieuwe klant een mooie en vooral langdurige samenwerking aan kunnen gaan.

Wat vind jij het allerleukst aan Careermaker en je werk?
Op nummer 1 staan toch wel mijn collega’s en de werksfeer. We hebben een super leuk team waar alles kan en niks te gek is. Daarnaast werken we keihard om tussendoor ook zeker veel te lachen. Verder vind ik de diversiteit van klanten en kandidaten erg leuk. Ik kan niet stil zitten, dus ik heb het liever te druk dan te rustig. Daarom krijg ik nu alle new business en heb ik elke dag meer dan genoeg te doen!

Waar kan een kandidaat/klant voor bij jou terecht?
Voor wat niet? Ik ben het eerste aanspreek punt voor mijn klanten en kandidaten. Dus zij kunnen met alles bij mij terecht. 9 van de 10 keer heb ik direct een antwoord, maar anders zoek ik dit graag voor ze uit bij de juiste afdeling of collega.

Hoe ziet de start en de rest van jouw ideale (thuis)werkdag eruit?
Het liefst start ik rustig op met een muziekje en doe ik eerst mijn mail/administratieve handelingen zonder gestoord te worden. Na het teamoverleg om 09.30u ben ik helemaal wakker en mag je me voor alles storen! Ik heb geen ritueel met een bak koffie. Maar rond een uur of 10 gaat een lekker ontbijtje er altijd wel in. Daarna heb ik vaak afspraken gepland staan en kijk ik al stiekem uit naar de lunch. Soms zijn we op de gezonde tour en dan neem ik een maaltijd mee vanuit huis, maar aangezien ik geen ruggengraat heb, ben ik ook zo overgehaald om weer wat lekkers te bestellen. Dit doen we namelijk regelmatig. Na de lunchpauze plan ik vaak direct wat afspraken in zodat ik aan het einde van de dag nog ruimte heb om administratieve zaken af te ronden of dingen die tussendoor zijn gekomen. Ennn… als het vrijdag is dan ben ik ook zeker in voor een vrijmibo!

Wat is je favoriete muziek tijdens het werken? Of hou je juist van stilte?

Ik zet altijd de box als eerste aan, want ik hou totaal niet van stilte. Ik heb een eigen lijst die ik zelf geweldig vind, alleen bij mijn collega’s niet altijd in de smaak valt haha. Het is een lijst met veel R&B, het is te vergelijken met La vida loca. Maar we wisselen vaak van muziek zodat er voor iedereen wat leuks tussen zit.

Liever op kantoor werken of thuis?
Ik vind de combinatie echt heerlijk! Op kantoor is het altijd gezellig en chaotisch omdat je sneller iets van collega’s vraagt. Of ze even met je mee willen sparren over een situatie of natuurlijk voor een gezellig praatje. Daarnaast geniet ik extra van de lunchpauze als ik op kantoor ben, want hier neem ik thuis geen tijd voor.

Als ik thuis werk dan heb ik alle rust en kan ik veel meer dingen afronden op een dag. Vooral in een drukke periode waarin er veel administratieve werkzaamheden afgerond moeten worden is dit erg fijn. Daarnaast kan je wat langer in bed blijven liggen en ben ik direct thuis na het werk. En wees nou eerlijk, dat is toch wel heel relaxed!

Is er zelf nog iets dat je zou willen vertellen?
Ja! Als je een nieuwe baan zoekt, kijk dan zeker even op de website. Wie weet heb ik jou binnenkort aan de lijn en kan ik jou helpen aan een nieuwe uitdaging!

Danique van Eden
Danique van Eden Recruiter Klantcontact 06-57971709

Andere
tips & tricks